Dieta niski indeks glikemiczny – sposób na odchudzanie bez głodu

0
287

System odżywiania, taki jak dieta oparta na indeksie glikemicznym, polega na kontrolowaniu spożycia węglowodanów w organizmie, a sam wskaźnik GI wskazuje, jak szybko wchłania się glukoza zawarta w danym produkcie. Recenzje wielu osób, które skorzystały z diety, pokazują, że dzięki diecie niski indeks można szybko i skutecznie schudnąć. Poznaj zalety i wady takiej diety, zapoznaj się z przepisami na gotowanie dietetycznych potraw.

Czym jest dieta o niskim indeksie glikemicznym?

Podstawą diety jest stwierdzenie, że na masę oraz kompozycję ciała wpływa nie tylko bilans kaloryczny, ale również indeks glikemiczny spożywanych produktów. W dziedzinie odchudzania ten system żywienia stał się rewolucją, ponieważ dzięki niemu łatwo schudnąć, bez odczuwania głodu! Dieta o niskim indeksie glikemicznym jest bardzo zrównoważona, dlatego, jeżeli zadbamy o odpowiedni dobór produktów, nie powinniśmy być narażeni na niedobory składników mineralnych. Dieta niski indeks ma bardzo korzystny wpływ na procesy metaboliczne, zmniejszenie ryzyka zachorowania na cukrzycę, różnego rodzaju chorób serca i nadwagę. Przechodząc na dietę, musimy zwracać uwagę na oznaczenie indeksu glikemicznego i skupiać się na produktach, które mają niski indeks glikemiczny. Jeżeli chcemy, aby dieta była nie tylko zdrowa, ale również smaczna, warto zwrócić uwagę na ofertę, którą przygotował catering dietetyczny Wrocław. Podstawą są następujące standardy:

  • niski indeks glikemiczny – do 55
  • średni indeks glikemiczny – 56-69
  • wysoki indeks glikemiczny – od 70

Produkty o niskim IG – co jeść na diecie niski indeks?

Produkty o niskim IG

Produkty należące do tej grupy podnoszą poziom cukru we krwi w najwolniejszym tempie, co znaczy, że mogą tłumić uczucie głodu przez długi czas, ponieważ po wejściu do organizmu ich złożone węglowodany są dłużej wchłaniane w przewodzie pokarmowym i powodują wolniejsze uwalnianie energii. Produkty o niskim indeksie glikemicznym obejmują:

  • produkty zbożowe (Kasza jęczmienna, Chleb z otrębami, Kasza gryczana, Otręby pszenne, Komosa ryżowa, Kasza manna, Płatki owsiane)
  • warzywa (Sałata, Ogórek, Kapusta, Cukinia, Cebula, Seler, Marchew, Groszek, Bataty, Ziemniaki, Słodka kukurydza)
  • owoce (Awokado, Agrest, Maliny, Wiśnie, Morele suszone, Truskawki, Jabłko, Winogrona, Gruszka, Banan, Grejpfrut)

Poza wymienionymi produktami o niskim IG, możemy do nich zaliczyć także mięso, ryby, jajka i nabiał, gdyż często zawierają one niewiele węglowodanów lub nie mają ich wcale. W większości przypadków ich IG wynosi 0.

Dlaczego warto wybrać dietę o niskim indeksie glikemicznym?

Dieta oparta o produkty z niskim IG wywiera korzystny wpływ przede wszystkim w grupie chorych na cukrzycę. Stosowana jest również w przypadku zaburzeń lipidowych i u osób zagrożonych chorobą niedokrwienną serca. Wiele badań wskazuje na pozytywny wpływ diety o niskim IG w leczeniu chorób dietozależnych. Dla wielu osób, które decydują się na rozpoczęcie diety, najważniejsze jest jednak to, że naprawdę ułatwia odchudzanie. Dieta pudełkowa oparta na produktach o niskim indeksie glikemicznym sprawia, że możemy uniknąć silnego głodu, będąc na ujemnym bilansie kalorycznym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here